Všeobecné obchodné podmienky elektronického obchodu levinfelin.sk
Všeobecné obchodné podmienky kúpy a predaja v elektronickom obchode https://levinfelin.sk/, medzi Prevádzkovateľom/Obchodníkom/Predávajúcim a Kupujúcim/Spotrebiteľom (ďalej len ,,VOP“)
Článok I
Všeobecné ustanovenia a vymedzenie pojmov
1. Tieto VOP upravujú práva a povinnosti spoločnosti VRG Group, s.r.o.,
so sídlom Čerešňová 1454/1A, 900 25 Chorvátsky Grob, Slovenská republika, IČ: 51425181, DIČ: 2120714926, IČ DPH: SK2120714926, zapísaná zapísanej v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel Sro, vložka 126745/B (ďalej len „Predávajúci“ alebo „Obchodník“ v príslušnom gramatickom tvare) a Kupujúceho/Spotrebiteľa (ďalej len „Kupujúci“ alebo ,,Spotrebiteľ“ v príslušnom gramatickom tvare) pri kúpe tovaru ponúkaného Predávajúcim prostredníctvom elektronického obchodu (ďalej len „e-shop“ v príslušnom gramatickom tvare) na internetovej stránke Predávajúceho/Obchodníka www.levinfelin.sk (ďalej len „levinfelin.sk“) a sú neoddeliteľnou súčasťou Kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi Kupujúcim/Spotrebiteľom a Predávajúcim/Obchodníkom na diaľku prostredníctvom elektronického obchodu na internete (ďalej len „Kúpna zmluva“ v príslušnom gramatickom tvare). (Predávajúci/Obchodník a Kupujúci/Spotrebiteľ spolu ďalej len „Zmluvné strany“ v príslušnom gramatickom tvare).
2. Predávajúcim alebo tiež Obchodníkom sa pre účely týchto VOP rozumie obchodná spoločnosť VRG Group, s.r.o., pričom táto je uvedená aj na daňovom doklade k nákupu. V prípade ak zmluvné strany uzatvárajú Spotrebiteľskú kúpnu zmluvu, a teda Kupujúci je súčasne aj Spotrebiteľom, tak Predávajúci je súčasne tiež Obchodníkom v zmysle zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“ v príslušnom gramatickom tvare).
3. Tieto VOP sa vzťahujú na zmluvné vzťahy, ktoré vzniknú medzi Predávajúcim/Obchodníkom a Kupujúcim/Spotrebiteľom v zmysle zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len ,,Občiansky zákonník“ v príslušnom gramatickom tvare), v zmysle Zákon o ochrane spotrebiteľa (s účinnosťou od 01.07.2024) a v zmysle zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako „Zákon o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov“ v príslušnom gramatickom tvare).4. Na zmluvné vzťahy (ako aj ďalšie právne vzťahy, ktoré môžu zo zmluvného vzťahu vyplynúť) s právnickými osobami, resp. s fyzickými osobami – podnikateľmi (napr. SZČO), sa vzťahujú ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len ,,Obchodný zákonník“ v príslušnom gramatickom tvare).
4. Práva Spotrebiteľa vo vzťahu k Obchodníkovi vyplývajúce zo Zákona o ochrane spotrebiteľa zostávajú týmito VOP nedotknuté.
5. Tieto VOP platia na území Európskej únie pre kúpu tovaru objednaného prostredníctvom e-shopu na levinfelin.sk.
6. VOP vstupujú do platnosti dňom ich zverejnenia na levinfelin.sk.
7. E-shop – počítačový systém umiestnený v sieti internetu s verejným prístupom, ktorý umožňuje objednávanie tovarov.
8. Prevádzkovateľom e-shopu levinfelin.sk je Predávajúci/Obchodník.
9. Dodávateľom tovarov a služieb ponúkaných v e-shope levinfelin.sk je Predávajúci/Obchodník.
10. Tovarom alebo službou sa rozumejú všetky produkty v aktuálnej ponuke e-shopu levinfelin.sk, vrátane darčekových poukazov ponúkaných v tomto e-shope. Pod pojmom tovar sa myslí „nový tovar“ alebo „použitý tovar“, ak z kontextu nevyplýva niečo iné. Nový tovar – tovar, ktorý nebol používaný a nachádza sa v originálnom balení výrobcu spolu so všetkým príslušenstvom. Použitý tovar – tovar, ktorý už bol používaný a je označený ako „použitý tovar“. Kupujúci berie na vedomie, že použitý tovar môže byť opotrebovaný alebo môže mať vady, ktoré vznikli pri jeho použití. Stav použitého tovaru je uvedený na internetovej stránke e-shopu v jeho popise, a prípadné vady alebo opotrebenie sú zohľadnené v cene použitého tovaru.
11. Kupujúcim sa rozumie v systéme zaregistrovaná fyzická osoba, alebo právnická osoba, ktorá uzavrela kúpnu zmluvu s predávajúcim tým, že si elektronicky objednala tovar prostredníctvom e-shopu na levinfelin.sk.
12. Elektronickou objednávkou za účelom dodania tovaru sa rozumie odoslaný elektronický formulár, obsahujúci informácie o Kupujúcom, zoznam objednaného tovaru z ponuky e-shopu na levinfelin.sk, celkovú cenu tohto tovaru, náklady na jeho dodanie, spôsob platby a dodania, spracovaný systémom e-shopu.
13. Spotrebiteľom je v zmysle § 52 ods. 4 Občianskeho zákonníka fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania. Na všetky právne vzťahy, ktorých účastníkom je spotrebiteľ, sa vždy v zmysle § 52 ods. 2 Občianskeho zákonníka prednostne použijú ustanovenia Občianskeho zákonníka, aj keď by sa inak mali použiť normy obchodného práva.
14. Spotrebiteľskou zmluvou je v zmysle § 52 ods. 1 Občianskeho zákonníka každá zmluva bez ohľadu na právnu formu, ktorú uzatvára obchodník so spotrebiteľom.
15. Spotrebiteľskou kúpnou zmluvou je v zmysle § 612 ods. 1 a 2 Občianskeho zákonníka kúpna zmluva uzavretá medzi obchodníkom ako predávajúcim a spotrebiteľom ako kupujúcim, ak je predmetom kúpy akákoľvek hnuteľná vec, vrátane veci s digitálnymi prvkami (§ 119a ods. 1 zák. 108/2024 Z.z.), vody, plynu alebo elektriny predávaných v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, a to aj vtedy, ak sa má vec ešte len vyrobiť alebo vyhotoviť, okrem iného aj podľa špecifikácií kupujúceho. Pri pochybnostiach platí, že predmetom spotrebiteľskej kúpnej zmluvy o kúpe veci s digitálnymi prvkami je aj dodanie digitálneho obsahu alebo poskytnutie digitálnej služby.
16. Zmluvou uzavretou na diaľku je v zmysle § 14 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa zmluva medzi obchodníkom a spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti obchodníka a spotrebiteľa, najmä využitím online rozhrania, elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového katalógu.
17. Zmluvou uzavretou mimo prevádzkových priestorov obchodníka je v zmysle § 14 ods. 2 písm. a), b), c), d) Zákona o ochrane spotrebiteľa zmluva medzi obchodníkom a spotrebiteľom uzavretá za súčasnej fyzickej prítomnosti obchodníka a spotrebiteľa na mieste,
ktoré nie je prevádzkovým priestorom obchodníka, na ktorej uzavretie dal návrh spotrebiteľ obchodníkovi na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom obchodníka, uzavretá v prevádzkových priestoroch obchodníka alebo prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie bezprostredne po individuálnom a osobnom oslovení spotrebiteľa obchodníkom na mieste, ktoré nie je prevádzkovým priestorom obchodníka, alebo uzavretá počas predajnej akcie alebo v súvislosti s ňou.
18. Prevádzkovými priestormi sa v zmysle § 14 ods. 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa rozumie prevádzkareň alebo iný priestor, kde obchodník alebo osoba, ktorá koná v mene alebo na účet obchodníka, zvyčajne vykonáva svoju podnikateľskú činnosť alebo povolanie. Za prevádzkareň sa nepovažujú prevádzkové priestory využívané obchodníkmi a organizátormi predajných akcií na organizovanie a uskutočňovanie jednorazových predajných a prezentačných obchodných aktivít.
19. Obchodníkom je v zmysle § 52 ods. 3 Občianskeho zákonníka osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.
20. Orgán dozoru nad činnosťou Predávajúceho/Obchodníka:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj
Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5,
820 07 Bratislava
21. Kontaktné údaje Predávajúceho/Obchodníka pre Kupujúcich/Spotrebiteľov:
e-mail: objednavky@levinfelin.sk
telefón: +421 910 633 336
www.levinfelin.sk
22. VOP sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. V prípade, že predávajúci a kupujúci uzatvoria písomnú Kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odlišné od VOP, budú ustanovenia Kúpnej zmluvy uprednostnené pred VOP.
Článok II
Objednávka a uzatvorenie Kúpnej zmluvy
1. Podmienkou platnosti elektronickej objednávky je pravdivé a úplné vyplnenie elektronického formulára.
2. Vyplnenie a odoslanie elektronickej objednávky prostredníctvom elektronického formulára v e-shope levinfelin.sk, kliknutím na tlačidlo Kúpiť s povinnosťou platby je návrhom na uzatvorenie Kúpnej zmluvy. Kupujúci je povinný uviesť všetky údaje v objednávke požadované a potvrdiť, že sa oboznámil s týmito VOP.
3. Predávajúci nezodpovedá za omeškanie tovaru a za škodu, ktorá bola spôsobená dôsledkom toho, že Kupujúci pri registrácii nezadal všetky požadované údaje a/alebo vyplnil elektronický formulár chybne.
4. Za podstatné náležitosti elektronickej objednávky sa považujú:
– identifikácia Kupujúceho, t.j. obchodné meno alebo meno a priezvisko, sídlo/bydlisko, IČO, DIČ, kontakt (telefón a e-mailová adresa);
– presná identifikácia objednávaného tovaru (v súlade s označením tovaru uvedeným na levinfelin.sk – online katalógu);
– množstvo objednávaného tovaru.
5. Ak nebude objednávka obsahovať náležitosti podľa Článku 2 bod 4, je neúplná a nepovažuje sa za záväzný návrh na uzatvorenie Kúpnej zmluvy. Predávajúci sa v takom prípade pokúsi kontaktovať Kupujúceho a vyzvať ho k odstráneniu nedostatkov elektronickej objednávky a jej prípadnému spresneniu a/alebo doplneniu. Okamihom doručenia údajov spresňujúcich a/alebo doplňujúcich elektronickú objednávku Predávajúcemu sa elektronická objednávka považuje za úplnú.
6. Kúpna zmluva medzi Predávajúcim a Kupujúcim vzniká na základe záväzného potvrdenia elektronickej objednávky v systéme Predávajúceho. Predávajúci je povinný zaslať Kupujúcemu potvrdenie o uzavretí Kúpnej zmluvy a potvrdiť e-mailovou správou (na e-mailovú adresu Kupujúceho uvedenú v elektronickej objednávke) obsah elektronickej objednávky Kupujúceho, a to bezodkladne po jej doručení Predávajúcemu, inak platí, že k uzavretiu Kúpnej zmluvy medzi Zmluvnými stranami nedošlo. Od tohto momentu medzi Kupujúcim a Predávajúcim vznikajú vzájomné práva a povinnosti, ktoré sú vymedzené Kúpnou zmluvou a týmito VOP. Potvrdenie objednávky Predávajúcim obsahuje údaje o Predávajúcom, Kupujúcom, označenie objednaného tovaru, množstvo tovaru, údaje o kúpnej cene tovaru, údaje o nákladoch dodania tovaru, údaj o dodacej lehote, o mieste dodania tovaru, prípadne ďalšie potrebné údaje. Kupujúci je povinný skontrolovať obsah elektronickej objednávky uvedený v e-mailovej správe Predávajúcim. V prípade zistenia nezrovnalostí týkajúcich sa obsahu elektronickej objednávky potvrdenej zo strany Predávajúceho, je Kupujúci povinný o tom upovedomiť Predávajúceho prostredníctvom e-mailovej správy zaslanej na e-mailovú adresu objednavky@levinfelin.sk.
Článok III
Storno objednávky
1. Kupujúci má právo stornovať elektronickú objednávku bez udania dôvodu pred jej záväzným potvrdením zo strany Predávajúceho.
2. Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo jej časť v týchto prípadoch:
a/ objednávky na dobierku;
b/ objednávku nebolo možné záväzne potvrdiť (chybne uvedené telefónne číslo, nedostupný, neodpovedá na e-maily atď.);
c/ došlo ku zjavnej technickej chybe na strane Predávajúceho pri uvedení ceny tovaru v e-shope, alebo v priebehu objednávania. V prípade, že takáto situácia nastane, Predávajúci bude okamžite kontaktovať Kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe. V prípade, že Kupujúci zaplatil už časť alebo celú sumu kúpnej ceny, bude mu táto čiastka bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote 14-ich dní odo dňa zistenia vyššie uvedených skutočností Predávajúcim, vrátená;
c/ tovar sa už nevyrába alebo nedodáva, prípadne materiál z ktorého sa tovar vyrába je nedostupný alebo sa výrazným spôsobom zmenila cena dodávateľa tovaru, prípadne materiálu z ktorého sa tovar vyrába. V prípade, že takáto situácia nastane, Predávajúci bude okamžite kontaktovať Kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe. V prípade, že Kupujúci zaplatil už časť alebo celú sumu kúpnej ceny, bude mu táto čiastka bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote 14-ich dní odo dňa zistenia vyššie uvedených skutočností Predávajúcim, vrátená.
Článok IV
Cenové a platobné podmienky
1. Kúpna cena tovarov ponúkaných Predávajúcim prostredníctvom levinfelin.sk je uvedená vždy vedľa vybraného tovaru. Kúpna cena sa vždy uvádza s daňou z pridanej hodnoty, ak nie je uvedené inak. Kúpna cena nie je prispôsobená správaniu Kupujúceho v e-shope.
2. K predajnej cene tovaru (objednávky) bude pripočítaná cena za dopravu a platbu tovaru, a to podľa spôsobu doručenia a platby, ktoré si Kupujúci vyberie. Pokiaľ sa Predávajúci a Kupujúci nedohodnú inak, balné je súčasťou predajnej ceny.
3. Akciové ceny a prípadné ďalšie zľavy platia v časovom období, počas ktorého akcia trvá, a za splnenia podmienok uvedených pre každú akciu či zľavu samostatne. Rôzne akcie a zľavy nie je možné kombinovať, pokiaľ nie je výslovne uvedený opak.
4. V prípade, že je predajná cena v e-shope uvedená so zľavou, má sa za to, že predajná cena pred zľavou je tá cena, za ktorú Predávajúci tovar ponúkal a predával v období aspoň 30 dní pred poskytnutím zľavy, alebo cena platná od začiatku predaja, ak sa tovar predával v období kratšom ako 30 dní. To neplatí pre zľavy pre registrovaných užívateľov, zľavy poskytnuté z dôvodu vady tovaru či iné zľavy, pri ktorých zákon nevyžaduje uvádzanie referenčnej ceny pred zľavou.
5. Predávajúci v prípade dodania tovaru alebo služby do zahraničia nenesie zodpovednosť za clá, poplatky a dane vyrubené v súvislosti s dovozom tovaru zo Slovenskej republiky. Tieto náklady znáša výhradne kupujúci.
6. Predávajúci má právo jednostranne upraviť (zvýšiť/znížiť) ceny tovarov uvedené v e-shope levinfelin.sk s tým, že nové ceny tovarov sú pre Kupujúceho platné dňom ich uverejnenia v e-shope levinfelin.sk. Úprava ceny sa nevzťahuje na tovar už Kupujúcim objednaný. Ak sa v e-shope levinfelin.sk objaví pri niektorom tovare cena evidentne chybná, napr. pôjde o tovar bežne dostupný a všeobecne známy a jeho cena sa odlišuje od ceny obvyklej, alebo z dôvodu chyby systému sa pri tovare objaví cena ,,0,- EUR“ alebo ,,1,- EUR“, Predávajúci nemá povinnosť tovar dodať za cenu chybnú, ale môže Kupujúcemu ponúknuť dodanie tovaru za cenu riadnu. Ak Kupujúci s riadnou cenou tovaru nesúhlasí, má možnosť od Kúpnej zmluvy odstúpiť.
7. Platby sa vykonávajú v EUR.
8. Predávajúci vyžaduje jeden z nasledujúcich spôsobov platby:
a) PLATBA PRI DODÁVKE NA DOBIERKU – Kupujúci zaplatí celú sumu za tovar uvedený v elektronickej objednávke pri prevzatí tovaru od doručovateľa priamo doručovateľovi (v prípade platby pri dodávke tovaru na dobierku je účtovaný k cene tovaru a prepravy tovaru poplatok za dobierku v sume 1,-EUR;
b) PLATBA VOPRED, a to prostredníctvom služby „GP webpay (GLOBAL PAYMENTS EUROPE)“ v sume 0,-EUR .
9. Pri spôsobe platby uvedenom v písmene b) tohto odseku VOP je Kupujúcemu zaslaný tovar po zaplatení a pripísaní celej sumy tovaru uvedeného v elektronickej objednávke na účet Predávajúceho.
Článok V
Dodacie podmienky
1. Ak je predmetom Kúpnej zmluvy digitálne plnenie, toto digitálne plnenie bude poskytnuté elektronickou formou na e-mailovú adresu kupujúceho, ktorú uvedie v objednávke, a vo formáte, ktorý bude uvedený pri zobrazení digitálneho plnenia v eshope. Kupujúci berie na vedomie, že na to, aby mu bolo umožnené digitálne plnenie zobraziť vo forme, v akej ho predávajúci poskytuje, resp. aby digitálne plnenie bolo kompatibilné s jeho počítačovým softvérom alebo hardvérom je potrebné mať k dispozícií určený počítačový softvér alebo hardvér, ktorý umožňuje zobrazenie digitálneho plnenia tak, ako ho poskytuje predávajúci.
2. Tovar elektronicky objednaný prostredníctvom e-shopu levinfelin.sk Predávajúci odošle Kupujúcemu podľa dostupnosti jednotlivých druhov tovaru a prevádzkových možností Predávajúceho v čo najkratšom možnom čase. Predpokladaná doba dodania tovaru (ďalej len ako „dodacia lehota“) je uvedená v e-shope levinfelin.sk pri príslušnom tovare. Ak je uvedené, že tovar je „na sklade“, dodacia lehota neprekračuje predpokladanú lehotu dodania. Dodacia lehota sa môže predĺžiť, ak tovar nie je dostupný na sklade a jeho dodanie závisí od dodania výrobcom alebo distributérom. Pri tovare „na mieru“ sa termín dodania určuje individuálne. Predávajúci si vyhradzuje právo na predĺženie dodacej doby v prípade, že sa vyskytnú nepredvídateľné okolnosti.
3. Predávajúci Kupujúceho informuje o odoslaní tovaru elektronickou poštou (e-mailom) na e-mailovej adrese, ktorú Kupujúci uviedol v elektronickej objednávke.
4. Tovar je dodávaný prostredníctvom tretích osôb (doručovateľov) na adresu uvedenú Kupujúcim v elektronickej objednávke, pričom Kupujúci je povinný objednávku na tejto adrese prevziať pri jej dodaní. Doručovateľ bude elektronickou poštou (e-mailom) a telefonicky kontaktovať Kupujúceho pred dodaním tovaru Kupujúcemu a záväzne si s ním dohodne presný čas dodania tovaru Kupujúcemu. V prípade, ak Kupujúci nebude prítomný v čase, ktorý si záväzne dohodol s doručovateľom, na mieste dodania a nesplnomocní inú osobu na prevzatie tovaru, Kupujúci zodpovedá za škodu, ktorá vznikla Predávajúcemu a/alebo doručovateľovi v dôsledku neúspešného dodania tovaru Kupujúcemu. Náklady opätovného dodania tovaru Kupujúcemu znáša Kupujúci.
5. Tovar je dodávaný na územie Slovenskej republiky, poprípade na územie iného štátu po vzájomnej dohode.
6. Vlastnícke právo k tovaru prechádza na Kupujúceho jeho prevzatím a zaplatením kúpnej ceny.
7. Zásielka s tovarom vždy obsahuje faktúru.
8. Pri prevzatí tovaru odporúčame Kupujúcemu/Spotrebiteľovi skontrolovať, či obal, v ktorom je tovar zabalený, nie je poškodený. V prípade zjavne poškodenej zásielky, ju odporúčame od dopravcu Neprebrať. V prípade poškodenia obalu alebo produktu odporúčame na mieste dodania tovaru spísať s prepravcom – kuriérskou službou protokol o zistených vadách spôsobených počas prepravy.
9. Kupujúcemu/Spotrebiteľovi odporúčame dodaný tovar prehliadnuť bez zbytočného odkladu po jeho prevzatí (či mu bol dodaný tovar v súlade s objednávkou, či mu bol tovar dodaný v množstve v súlade s objednávkou, či je tovar poškodený). Ak Kupujúci/Spotrebiteľ zistí, že mu nebol dodaný tovar v súlade s objednávkou, nekompletnosť tovaru alebo akékoľvek poškodenie tovaru spôsobené prepravou, ktoré sa neprejavuje vonkajším poškodením obalu, odporúčame reklamáciu bezodkladne uplatniť u Predávajúceho/Obchodníka. V prípade, že tovar (produkt) má v čase dodania vady (napr. drevený produkt má škrabance, textilný produkt je poškodený alebo znečistený), NEODPORÚČAME ďalšiu manipuláciu s takým produktom (napr. skladanie dreveného produktu, čistenie textilného produktu), pretože nebude možné určiť, či produkt mal vady v čase dodania, alebo vady boli spôsobené nesprávnou manipuláciou/montážou, ktorá nebola v súlade s návodom a pokynmi k danému produktu.
10. Za nepoškodenú, neotvorenú, originálnu zásielku sa považuje iba tá, ktorá je prelepená ochrannou páskou Predávajúceho. Prepravca je povinný odovzdať tovar Kupujúcemu po položkách a na mieste spísať zápisnicu. Za takto vzniknuté škody je zodpovedný dopravca.
11. Bezkontaktné doručenie nepodlieha reklamácii. V prípade, že Kupujúci zasiahne do prepravy objednaného tovaru tým, že si u doručovateľa zvolí bezkontaktné doručenie zásielky na bezpečné miesto (prostredníctvom nastavení prepravnej služby u dopravcu), Kupujúci preberá za tento úkon plnú zodpovednosť. Po tom, ako prepravná spoločnosť potvrdí, že zásielka bola doručená zákazníkovi bezkontaktným doručením, Kupujúci stráca nárok na uplatnenie reklamácie v prípade nedoručenia, straty alebo poškodenia zásielky. Predávajúci v uvedenom prípade nezodpovedá za vzniknuté skutočnosti, Kupujúci stráca nárok na finančné vysporiadanie.
Článok VI
Neprevzatá zásielka
1. Neprevzatá zásielka sa nepovažuje za odstúpenie od Kúpnej zmluvy. Pokiaľ zmluva nie je riadne zrušená (napr. odstúpením), je naďalej záväzná. Predávajúci je teda v dobe trvania jej účinnosti povinný Kupujúcemu tovar dodať a Kupujúci má povinnosť ho prevziať a zaplatiť dohodnutú cenu. V prípade, ak Kupujúci poruší povinnosť prevziať tovar, má Predávajúci nárok na uplatnenie náhrady vzniknutej škody (reálne vzniknutých nákladov na doručenie Kupujúcemu a vrátenia späť Predávajúcemu).
2. Predávajúci po doručení neprevzatej zásielky upovedomí o tejto skutočnosti prostredníctvom elektronickej pošty Kupujúceho so žiadosťou o informáciu o ďalšom postupe, ktorú je Kupujúci povinný zaslať v lehote 5 dní. Pokiaľ Kupujúci požiada o opätovné doručenie objednaného tovaru, je povinný uhradiť náklady prvého, ako aj opätovného doručenia tovaru. Pokiaľ Kupujúci požiada o zrušenie objednávky je povinný uhradiť náklady na doručenie Kupujúcemu a vrátenia späť Predávajúcemu, následne bude objednávka STORNOVANÁ.
3. V prípade, ak Kupujúci neuhradí náklady na doručenie Kupujúcemu a vrátenia späť Predávajúcemu, Predávajúci si môže túto škodu nárokovať v občianskoprávnom konaní.
Článok VII
Poštovné a balné
1. V cene tovaru uvedeného na internetovej stránke Predávajúceho nie sú zahrnuté náklady na dodanie tovaru.
2. Pokiaľ sa Predávajúci a Kupujúci nedohodnú inak, balné je súčasťou predajnej ceny.
3. Obchodník zabezpečuje dopravu tovaru pre celé územie SR spôsobom, ktorý si Kupujúci vyberie z ponúkaných možností v objednávke:
a) kuriérskou službou (DPD, GLS) v sume od 4,00 EUR v závislosti od konkrétneho produktu,
b) Packeta v sume 1,90 EUR (objednávky do 30 EUR) alebo v sume 2,90 EUR (objednávky od 30 EUR do 150 EUR). Pri niektorých produktoch nie je možné doručenie prostredníctvom Packety.
4. V prípade doručovania tovaru na území Slovenskej republiky, ak hodnota objednávky Kupujúceho presahuje sumu 150,- EUR (slovom: stopäťdesiat eur), Predávajúci si poštovné a balné neúčtuje, s výnimkou prípadu, ak sa napriek dohode Kupujúceho s kuriérskou službou nepodarí tovar úspešne dodať v dohodnutom čase a na mieste dodania Kupujúcemu alebo ak Predávajúci vracia tovar Kupujúcemu v dôsledku neoprávnenej reklamácie.
5. Dodanie tovaru na územie členských štátov Európskej únie, príp. iných štátov sa uskutočňuje na základe predchádzajúceho súhlasu a vzájomného písomného odsúhlasenia si ceny za poštovné a balné a príp. ďalších dodacích podmienok medzi Kupujúcim a Predávajúcim.
Článok VIII
Záručné podmienky a reklamačný poriadok
1. Ak je predmetom kúpnej zmluvy digitálne plnenie, Obchodník zodpovedá za vady plnenia v rozsahu podľa ustanovenia § 852h Občianskeho zákonníka. Obchodník v tomto prípade zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má digitálne plnenie v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od jeho dodania, ak ide o digitálne plnenie, ktoré sa dodáva jednorazovo alebo ako súbor jednotlivých plnení. Ak ide o digitálne plnenie, ktoré sa dodáva nepretržite počas dohodnutej doby, Obchodník zodpovedá za každú vadu digitálneho plnenia, ktorá sa vyskytne alebo prejaví počas tejto dohodnutej doby, najmenej však počas dvoch rokov od dodania veci s digitálnymi prvkami.
2. Obchodník zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri prevzatí Kupujúcim a za vady, ktoré sa na tovare vyskytnú v záručnej dobe. Pri použitých veciach nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
3. Záručná doba v prípade, že Kupujúci je Spotrebiteľ, je 24 mesiacov na nový tovar a 12 mesiacov na použitý tovar. V prípade, že Kupujúcim je iná osoba ako Spotrebiteľ, najmä podnikateľ, je záručná doba na nový aj použitý tovar 12 mesiacov. Záručná doba plynie odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim alebo inou oprávnenou osobou.
4. Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný poriadok zverejnený na levinfelin.sk. Kupujúci odoslaním objednávky Predávajúcemu potvrdzuje, že bol riadne informovaný o podmienkach a o spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno vytknutie vady produktu (reklamáciu) uplatniť, v súlade s ustanoveniami Zákona o ochrane spotrebiteľa.
5. Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený Kupujúcim od Predávajúceho v e-shope levinfelin.sk
6. Kupujúci má právo uplatniť si u Predávajúceho záruku len na tovar, ktorý vykazuje vady a bol zakúpený u Predávajúceho.
7. Kupujúci je povinný reklamovať vady tovaru u Predávajúceho bez zbytočného odkladu od ich zistenia, najneskôr však do 2 mesiacov od ich zistenia. Za deň uplatnenia reklamácie sa považuje deň doručenia písomnej reklamácie tovaru Predávajúcemu, pričom následne je kupujúci povinný odovzdať reklamovaný tovar Predávajúcemu. Ak k prevzatiu predmetu reklamácie predávajúcim dôjde v neskorší deň, ako je deň uplatnenia reklamácie, lehoty na vybavenie reklamácie začínajú plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie Predávajúcim. Kupujúci je povinný odovzdať predávajúcemu reklamovaný tovar, vrátane všetkých jeho súčastí, v hygienicky nezávadnom stave umožňujúcom bezpečnú manipuláciu s tovarom ďalšími osobami. V opačnom prípade je predávajúci oprávnený reklamáciu tovaru odmietnuť. Poštovné pri odoslaní produktu na reklamáciu hradí Kupujúci.
8. Kupujúcemu sa odporúča vykonať prehliadku tovaru pri prevzatí tovaru.
9. Kupujúci nemá právo uplatniť záruku na vady, o ktorých bol Predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť (napr. pri zlacnenom tovare).
10. Záruka sa nevzťahuje na poškodenie tovaru zapríčinené Kupujúcim, okrem iného, najmä:
11. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie odovzdaním opraveného tovaru, výmenou tovaru, vrátením kúpnej ceny tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia, vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru alebo odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.
12. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na vady uvedené v popise závad pri uplatnení reklamácie.
13. Pokiaľ ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má Kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na primeranú zľavu z ceny veci.
14. Ak vec predávaná za nižšiu cenu alebo použitá vec má vadu, za ktorú Predávajúci zodpovedá, má Kupujúci namiesto práva na výmenu veci právo na primeranú zľavu.
15. Čas od vytknutia vady až do vykonania opravy sa do záručnej doby nepočíta. Obchodník vydá Kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania. Ak dôjde k výmene, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia novej veci. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.
Článok IX
Okolnosti vylučujúce zodpovednosť za nemožnosť plnenia
1. Žiadna zo Zmluvných strán nenesie zodpovednosť za nemožnosť plnenia v prípade, ak nastanú skutočnosti vplyvom vyššej moci.
2. Za udalosť vplyvom vyššej moci sa považuje udalosť, ktorú Zmluvné strany nemohli predvídať a nemohli jej zabrániť ani pri vynaložení najvyššej možnej odbornej starostlivosti, ktorá je nezávislá od ich vôle, najmä vojna, povstanie, štrajk, prírodné katastrofy, legislatívne zmeny a iné.
3. Ak nastane udalosť podľa bodu 2 tohto článku sú Zmluvné strany povinné si túto skutočnosť oznámiť bez zbytočného odkladu.
4. Vznik neočakávaných technických alebo logistických porúch oslobodzuje Predávajúceho od dohodnutých záväzkov.
Článok X
Odstúpenie od Kúpnej zmluvy
1. Predávajúci má právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy v týchto prípadoch:
a. v prípade, že Kúpnu zmluvu nie je možné realizovať z dôvodov na strane Kupujúceho, pričom Kupujúci ani na písomnú výzvu neposkytne Predávajúcemu potrebnú súčinnosť (nesprávne uvedené kontaktné údaje, Kupujúci s predávajúcim nekomunikuje ohľadom objednávky na zákazku a pod.),
b. v prípade, že si Kupujúci neprevzal predmet objednávky do piatich pracovných dní odo dňa, kedy bol povinný si ho prevziať v zmysle výzvy príslušného doručovateľa,
c. v prípade poškodenia tovaru pri expedovaní objednávky, pričom Predávajúci nemôže objednávku splniť z dôvodu vypredania ostatných skladových zásob,
d. v prípade, že sa už objednaný tovar, ktorý v čase objednávky nebol skladom, nevyrába alebo nedodáva alebo sa výrazným spôsobom zmenila cena u dodávateľa tovaru a z uvedených dôvodov predávajúci nie je schopný tovar zákazníkovi dodať alebo ho dodať v cene, ktorá je uvedená v e-shope,
e. v prípade, že Kupujúci si už v minulosti objednaný tovar neprevzal alebo iným podstatným spôsobom porušil tieto VOP alebo je dlžníkom Predávajúceho,
f. v prípade tovaru, ktorého cena v e-shope bola nesprávna z dôvodu chyby v systéme predávajúceho.
2. V prípade, že Kupujúci zaplatil Predávajúcemu kúpnu cenu alebo jej časť v čase do zániku Kúpnej zmluvy z dôvodu odstúpenia od zmluvy zo strany Predávajúceho, Predávajúci vráti už zaplatenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote do 14 dní od zániku Kúpnej zmluvy prevodom na bankový účet Kupujúceho, pokiaľ si zmluvné strany nedohodnú iný spôsob vrátenia kúpnej ceny.
3. Kupujúci, ktorý je spotrebiteľ, je v súlade s ustanoveniami zákona o ochrane spotrebiteľa oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru aj bez uvedenia dôvodu. V prípade, že Kupujúci využije právo na odstúpenie od zmluvy bez uvedenia dôvodu, znáša náklady na vrátenie tovaru (poštovné), a to aj v prípade, že tovar nie je vzhľadom na jeho povahu možné vrátiť prostredníctvom pošty. V prípade, že spotrebiteľ odstúpi od kúpnej zmluvy po uvedenej lehote, takéto odstúpenie nebude platné a Predávajúci nie je povinný prevziať spotrebiteľom vrátený tovar, ani vrátiť náklady na dodanie tovaru. Prevzatím neoprávnene vráteného tovaru dochádza medzi spotrebiteľom a Predávajúcim k uzavretiu zmluvy o úschove tovaru, ktorá predávajúceho oprávňuje požadovať od spotrebiteľa skladné vo výške 2 EUR bez DPH za každý deň uskladnenia neoprávnene vráteného tovaru, pričom Predávajúci je oprávnený túto zmluvu kedykoľvek ukončiť a vrátiť tovar späť Kupujúcemu. V prípade, kedy výška skladného prevýši hodnotu uskladneného tovaru, Predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy o kúpe daného tovaru a započítať svoju pohľadávku na úhradu skladného oproti pohľadávke kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny za tento tovar. Vyššie uvedené platí tiež pre prípad nevyzdvihnutia reklamovaného tovaru po riadnom vybavení reklamácie Predávajúcim.
4. Kupujúci môže odstúpiť od Kúpnej zmluvy podľa bodu 3 tohto článku aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty na odstúpenie.
5. Zároveň platí, že spotrebiteľ v súlade s ustanoveniami zákona o ochrane spotrebiteľa nie je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je predaj vstupenky na podujatie, nakoľko vstupenka predstavuje ceninu, ktorá spotrebiteľa oprávňuje na využívanie služieb/činnosti v rámci voľného času, a to na mieste a v čase vymedzenom vstupenkou. Spotrebiteľ nie je oprávnený odstúpiť ani od zmluvy, ktorej predmetom je dodanie digitálneho obsahu (napr. ebooku), ktoré sa dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak už k dodaniu takéhoto obsahu spotrebiteľovi došlo.
6. Spotrebiteľ nemá právo odstúpiť od zmluvy, ak tovar bol vyrobený na mieru.
7. Kupujúci má právo odstúpiť od tejto zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní. Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa keď Vy alebo Vami určená tretia osoba okrem dopravcu prevezmete tovar a pri dodaní viacerých tovarov Vami objednaných v jednej objednávke oddelene keď Vy alebo Vami určená tretia osoba okrem dopravcu prevezmete tovar, ktorý bol dodaný ako posledný. Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou alebo e-mailom). Kupujúci môže použiť Formulár na odstúpenie od zmluvy (Príloha č. 1 týchto VOP), ktorý predávajúci zverejňuje na levinfelin.sk „formulár pre odstúpenie od kúpnej zmluvy“ a priložiť ho ako sprievodný list k tovaru, ktorý si želá vrátiť, prípadne nám ho zaslať e-mailom na adresu elektronickej pošty Predávajúceho objednavky@levinfelin.sk a následne zaslať neporušený tovar na korešpondenčnú adresu Predávajúceho, t. j. na adresu: VRG Group, s.r.o. – sklad, Mlynská 1236, 925 53 Pata spolu s dokladom o kúpe. Tovar nemôže byť poslaný na dobierku, Predávajúci si vyhradzuje možnosť takýto tovar neprijať. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
8. Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od Kúpnej zmluvy zaslať tovar späť Predávajúcemu alebo ho odovzdať Predávajúcemu alebo osobe poverenej Predávajúcim na prevzatie tovaru. Pre rýchle vybavenie veci je potrebné vrátiť tovar na korešpondenčnú adresu Predávajúceho, t. j. na adresu:
VRG Group, s.r.o. – sklad
Mlynská 1236
925 53 Pata.
Náklady na vrátenie tovaru (poštovné) znáša kupujúci. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu alebo priamo predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty. Vzhľadom na to, že Predávajúci nenesie zodpovednosť za prípadnú stratu tovaru pri jeho preprave, odporúčame zaslať tovar formou doporučenej poistenej zásielky alebo vybranou kuriérskou spoločnosťou. Tovar zaslaný na dobierku Predávajúci nepreberá.
V prípade, že Kupujúci do 14 dní od registrácie vrátenia nekontaktuje Predávajúceho a neodošle tovar, registrácia vrátenia tovaru bude stornovaná. Kupujúci v tomto prípade stráca nárok na akceptáciu vrátenia tovaru.
9. Predávajúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia tovaru vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dodanie tovaru. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký Kupujúci použil pri platbe Predávajúcemu, ak Kupujúci neuviedol iný spôsob úhrady v odstúpení od zmluvy, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov. V prípade, že Kupujúci odstúpi od zmluvy iba čiastočne, t. j. iba vo vzťahu k niektorým produktov, pričom ostatné produkty si kupujúci ponecháva, Predávajúci nie je povinný vrátiť Kupujúcemu časť nákladov na dodanie tovaru, ktoré nie je možné určiť pomerne, a teda Kupujúcemu bude v takomto prípade vrátená iba kúpna cena tovaru, ohľadom ktorého čiastočne odstúpil od zmluvy.
10. Právo na odstúpenie od zmluvy kupujúcemu zaniká v prípade, že si ho Kupujúci neuplatnil v lehote a spôsobom upraveným v predchádzajúcich bodoch týchto VOP.
11. Odporúčame Kupujúcemu pri vrátení tovaru posielať balík kuriérom a s poistením zásielky.
12. Spotrebiteľ berie na vedomie, že ak sú s tovarom poskytované darčeky, je darovacia zmluva medzi Predávajúcim a spotrebiteľom uzavretá s rozväzovacou podmienkou, t.j. ak dôjde k využitiu práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy, darovacia zmluva stráca účinnosť a spotrebiteľ je povinný spolu s tovarom, ktorý bol predmetom zmluvy, vrátiť aj s ním súvisiace poskytnuté darčeky, vrátane všetkého, o čo sa obohatil. V prípade, že tieto darčeky nebudú vrátené späť, budú ich hodnoty považované za bezdôvodné obohatenie spotrebiteľa. Ak nie je vydanie predmetu bezdôvodného obohatenia možné, má predávajúci právo na peňažnú náhradu vo výške rovnajúcej sa obvyklej cene darčekov.
13. Poukázanie prípadných zľavových kupónov spotrebiteľovi je jednostranným právnym úkonom Predávajúceho. Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy ohľadom tovaru, na ktorého úhradu použil úplne alebo čiastočne zľavový kupón, nemá nárok na preplatenie zľavového kupónu v peniazoch ani na iné náhrady. Spotrebiteľ má právo vždy iba na vrátenie skutočne zaplatenej kúpnej ceny a nákladov na dodanie tovaru.
14. Podmienky odstúpenia od zmluvy uvedené v tomto článku VOP sa neuplatnia v prípade Kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľom.
15. Darčekovú poukážku je možné zakúpiť s voliteľnou sumou od 20 eur. Poukážka je platná 12 mesiacov od zakúpenia. Poukážku nie je možné obnoviť po uplynutí platnosti, ani za ňu vrátiť peniaze. Peniaze sa nevracajú ani v prípade storna objednávky, ani v prípade vrátenia tovaru. Poukážka platí výhradne v e-shope a nie je kombinovateľná s inými kupónmi, ak nie je uvedené inak.
Článok XI
Poučenie spotrebiteľa o práve odstúpiť od zmluvy (Spotrebiteľské zmluvy)
1. V prípade, keď je Kúpna zmluva uzatvorená použitím prostriedkov komunikácie na diaľku (v tomto prípade e-shop na internete) a v prípade, ak Predávajúci včas a riadne poskytol Kupujúcemu ako spotrebiteľovi informácie o práve odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku, Kupujúci ako spotrebiteľ je oprávnený aj bez uvedenia dôvodu v zmysle ustanovenia § 7 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku od Kúpnej zmluvy odstúpiť do 14 dní od prevzatia tovaru. V zmysle § 7 ods. 4 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku sa tovar považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:
a) tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
2. V prípade, ak Predávajúci poskytol Kupujúcemu ako spotrebiteľovi informácie podľa § 3 ods. 1 písm. h) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku až dodatočne, najneskôr však do 12 mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od Kúpnej zmluvy podľa bodu 1 tohto Článku týchto VOP, lehota na odstúpenie od Kúpnej zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď Predávajúci dodatočne splnil informačnú povinnosť. Ak Predávajúci neposkytol Kupujúcemu ako spotrebiteľovi informácie podľa § 3 ods. 1 písm. h) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku ani v dodatočnej lehote podľa predchádzajúcej vety, lehota na odstúpenie od Kúpnej zmluvy uplynie po 12 mesiacoch a 14 dňoch odo dňa začatia plynutia lehoty na odstúpenie od Kúpnej zmluvy podľa bodu 1 tohto Článku týchto VOP. Kupujúci môže odstúpiť od Kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od Kúpnej zmluvy.
3. Kupujúci ako spotrebiteľ nemôže odstúpiť od Kúpnej zmluvy v prípadoch uvedených v § 7 ods. 6 písm. a), b), c), d), e), f), g), h), i), j), k) a l) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku.
4. Oznámenie Kupujúceho o odstúpení od Kúpnej zmluvy musí byť Predávajúcemu odoslané do skončenia doby pre odstúpenie, t.j. lehota na odstúpenie od Kúpnej zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od Kúpnej zmluvy bolo odoslané Predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty podľa § 7 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku, resp. podľa bodu 1 tohto Článku týchto VOP . Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od Kúpnej zmluvy zaslať tovar späť Predávajúcemu alebo ho odovzdať Predávajúcemu alebo osobe poverenej Predávajúcim na prevzatie tovaru. Pre rýchle vybavenie veci je potrebné vrátiť tovar na korešpondenčnú adresu Predávajúceho, t. j. na adresu:
VRG Group, s.r.o. – sklad
Mlynská 1236
925 53 Pata.
Podrobnejšie informácie o uplatnení práva Kupujúceho na odstúpenie od Kúpnej zmluvy a práva a povinnosti Zmluvných strán pri odstúpení od Kúpnej zmluvy Kupujúcim sú uvedené v Článku XII a XIII týchto VOP.
5. Odstúpením Kupujúceho od Kúpnej zmluvy sa Kúpna zmluva od začiatku zrušuje. Predávajúci je povinný vrátiť Kupujúcemu bez zbytočného odkladu, najneskôr v lehote 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od Kúpnej zmluvy cenu zaplatenú za tovar prevodom na účet Kupujúceho, vrátane nákladov, ktoré Kupujúci vynaložil v súvislosti s objednaním tovaru, ako aj všetky platby, ktoré od neho prijal na základe Kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou, Predávajúci je povinný vrátiť Kupujúcemu platby podľa predchádzajúcej vety rovnakým spôsobom, aký použil Kupujúci pri svojej platbe. Kupujúci a Predávajúci sa môžu dohodnúť na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým Kupujúcemu nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky.
Článok XII
Uplatnenie práva Kupujúceho na odstúpenie od Kúpnej zmluvy
1. Kupujúcim môže uplatniť právo na odstúpenie od Kúpnej zmluvy podľa § 7 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku, resp. podľa bodu 1 Článku XI týchto VOP u Predávajúceho v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči; ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy stačí akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie spotrebiteľa vyjadrujúce jeho vôľu odstúpiť od Kúpnej zmluvy. Kupujúci môže použiť Formulár na odstúpenie od zmluvy (Príloha č. 1 týchto VOP), ktorý predávajúci zverejňuje na levinfelin.sk (…odkaz) a priložiť ho ako sprievodný list k tovaru, ktorý si želá vrátiť, prípadne nám ho zaslať e-mailom na adresu elektronickej pošty Predávajúceho objednavky@levinfelin.sk a následne zaslať neporušený tovar na korešpondenčnú adresu Predávajúceho, t. j. na adresu: VRG Group, s.r.o. – sklad, Mlynská 1236, 925 53 Pata spolu s dokladom o kúpe. Tovar nemôže byť poslaný na dobierku, Predávajúci si vyhradzuje možnosť takýto tovar neprijať.
2. Lehota na odstúpenie od Kúpnej zmluvy sa považuje za zachovanú, ak Oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané Predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty podľa § 7 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku, resp. podľa bodu 1 Článok XI týchto VOP.
3. Pri pochybnostiach o doručení sa Kupujúcim odoslané Oznámenie o odstúpení od Kúpnej zmluvy považuje za doručené uplynutím času primeraného použitému spôsobu doručovania, ak Kupujúci vie preukázať jeho odoslanie na adresu oznámenú Kupujúcemu Predávajúcim v súlade s § 3 ods. 1 písm. b) až d) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku alebo na adresu, ktorej zmena bola Kupujúcemu náležite oznámená Predávajúcim po uzavretí Kúpnej zmluvy. Ak poštovú zásielku, ktorej obsahom je Oznámenie o odstúpení od zmluvy, nemožno dodať Predávajúcemu z dôvodov uvedených v § 34 ods. 2 písm. a), b) a d) zákona č. 324/2011 Z. z. o poštových službách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, oznámenie o odstúpení od zmluvy sa považuje za doručené dňom jeho odoslania Predávajúcemu na adresu podľa prvej vety.
4. Ak Kupujúci riadne a včas odstúpi od zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca so zmluvou, od ktorej Kupujúci odstúpil. Od Kupujúceho nie je možné požadovať žiadne náklady alebo iné platby v súvislosti so zrušením doplnkovej zmluvy okrem úhrady nákladov a platieb uvedených v § 9 ods. 3 a § 10 ods. 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku a ceny za službu, ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby.
5. Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša Kupujúci.
Článok XIII
Práva a povinnosti Zmluvných strán pri odstúpení od Kúpnej zmluvy Kupujúcim
1. Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia Oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť Kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe Kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Predávajúci je povinný vrátiť Kupujúcemu platby podľa predchádzajúcej vety rovnakým spôsobom, aký použil Kupujúci pri svojej platbe. Kupujúci a Predávajúci sa môžu dohodnúť na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým Kupujúcemu nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky.
2. Predávajúci nie je povinný uhradiť Kupujúcemu dodatočné náklady, ak si Kupujúci výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil Kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný Predávajúcim.
3. Predávajúci nie je povinný vrátiť Kupujúcemu platby podľa bodu 1 pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým Kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť Predávajúcemu.
4. Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať Predávajúcemu alebo osobe poverenej Predávajúcim na prevzatie tovaru. Predávajúci môže navrhnúť, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. Tovar je potrebné vrátiť na korešpondenčnú adresu Predávajúceho, t. j. na adresu:
VRG Group, s.r.o. – sklad
Mlynská 1236
925 53 Pata.
5. Pri odstúpení od Kúpnej zmluvy znáša Kupujúci iba náklady na vrátenie tovaru Predávajúcemu alebo osobe poverenej Predávajúcim na prevzatie tovaru.
6. Ak Predávajúci zistí, že tovar nespĺňa požiadavky týchto VOP (napr. tovar má byť nepoužitý, v originálnom obale), nemôže tento tovar prijať späť a bude zaslaný späť Kupujúcemu ako tovar použitý, alebo bude Kupujúcemu ponúknuté vrátenie tovaru so zľavou, teda nie celej sumy tovaru. Zľava závisí od toho, o akú vadu sa bude jednať. Túto zľavu odrátame od sumy za vrátený tovar, spravidla 15 – 20 % ak nejde o rozsiahle poškodenie.
7. Spôsob vrátenia tovaru, teda výber spoločnosti na doručenie tovaru späť Predávajúcemu je výhradne na rozhodnutí Kupujúceho. Predávajúci poskytuje možnosť vyzdvihnutia tovaru u vás doma kuriérskou službou (spätný zvoz), ktorá je spoplatnená sumou 4,-EUR za balík v rámci Slovenskej republiky. Kupujúci využitím tejto služby súhlasí s tým, že suma tejto služby bude odpočítaná od sumy na vrátenie peňazí za tovar, t. j. že vrátená suma bude znížená o sumu – 4,-EUR za balík v rámci Slovenskej republiky, napr. Kupujúci vracia tovar v hodnote 100,- EUR, Predávajúci vystaví dobropis na túto sumu, avšak odpočíta sumu za využitie služby spätný zvoz 4, – EUR. Kupujúcemu tak bude na účet vrátená suma 96,-EUR ( 100,- EUR – 4,-EUR). V prípade uznanej reklamácie je takáto služba hradená Predávajúcim.
8. Ak Kupujúci získa tovar ako výhru v súťaži (napríklad na sociálnych sieťach), nevzniká mu právo na vrátenie, výmenu, ani reklamáciu tovaru. Výhra v súťaži sa považuje za dar a nespadá pod kúpno-predajný vzťah. Predávajúci preto nemá voči Kupujúcemu žiadne povinnosti.
9. Darčekové poukážky nie je možné vrátiť a vymeniť za hotovosť, ani sa z nich nevydáva. Kupujúci, ktorý chce použiť zakúpenú darčekovú poukážku tak musí nakúpiť minimálne za jej hodnotu, alebo viac a rozdiel doplatiť.
Článok XIV
Ochrana osobných údajov, registrácia v e-shope a autorské práva
1. Návštevník e-shopu má v rámci svojej objednávky alebo mimo objednávky možnosť registrovať sa v e-shope a stať sa tak registrovaným užívateľom.
2. Registrácia v e-shope je možná na základe vyplnenia registračných údajov a vyjadrením dobrovoľného súhlasu s registráciou, čím registrovaný užívateľ získa možnosť spravovať svoje objednávky v prostredí on-line, možnosť uskutočňovať budúce nákupy bez nutnosti opakovaného zadávania kontaktných údajov, možnosť sledovať históriu nákupov a možnosť využívať výhody vernostného programu predávajúceho, t.j. bezplatne poskytovaných služieb predávajúceho. Registrovaný užívateľ znáša len cenu za použitie prostriedkov diaľkovej komunikácie, ktoré použije pri prístupe k e-shopu a pri registrácii.
3. Prípadné komplikácie pri registrácii v e-shope alebo chyby spojené s užívateľským účtom môže registrovaný užívateľ nahlásiť Predávajúcemu, ktorý však nezodpovedá za to, že jeho systém, teda aj užívateľský účet, bude dostupný nepretržite, predovšetkým z dôvodov potrebných aktualizácií a nutných opráv softvérového a hardvérového vybavenia.
4. Užívateľský účet registrovaného užívateľa je chránený prihlasovacím menom, resp. -e-mailovou adresou a heslom. Za zabezpečenie týchto prihlasovacích údajov pred stratou a zneužitím zodpovedá registrovaný užívateľ.
5. Registrovaný užívateľ môže svoj užívateľský účet v e-shope kedykoľvek a bez akýchkoľvek obmedzení zrušiť.
6. Predávajúci môže užívateľský účet registrovaného užívateľa zrušiť, pokiaľ registrovaný užívateľ tento účet dlhšie než 1 rok nevyužíva alebo v prípade, ak registrovaný užívateľ hrubým spôsobom poruší svoje povinnosti vyplývajúce z týchto VOP.
7. Pokiaľ registrovaný užívateľ zadá v e-shope akýkoľvek komentár či hodnotenie k produktom Predávajúceho, prípadne fotografiu či iné autorsky chránené dielo, platí, že registrovaný užívateľ predávajúcemu udelil bezodplatnú, výhradnú, územne a časovo neobmedzenú licenciu na zverejnenie takéhoto diela na jeho ďalšie upravovanie a komerčné použitie predávajúcim. Registrovaný užívateľ je povinný zdržať sa zadávania takých diel v e-shope, ktoré by porušovali všeobecne záväzné právne predpisy, najmä také, ktoré by bez súhlasu zasahovali do osobnostných či autorských práv 3. osoby, ktoré by svojím obsahom pohoršovali verejnosť alebo nabádali k násiliu, ktorých obsah je vulgárny či iným spôsobom zjavne nevhodný.
Všeobecné poučenie o spracovaní a ochrane osobných údajov:
1. Kupujúci, resp. registrovaný užívateľ (ďalej len „Kupujúci“) berie na vedomie, že pri uzavretí zmluvy s Predávajúcim prostredníctvom e-shopu, pri používaní e-shopu, pri registrácii v e-shope alebo pri registrácii k newsletteru, dochádza k spracúvaniu osobných údajov, pričom spracovanie a ochrana týchto údajov sa spravuje ustanoveniami Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov a zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Bližšie informácie o spracúvaní a ochrane osobných údajov sú dostupné tiež v osobitných podmienkach ochrany osobných údajov (odkaz).
2. Predávajúci zároveň upozorňuje, že pri uzavretí zmluvy dochádza k spracovaniu identifikačných a kontaktných údajov, ktoré kupujúci zadal vo svojej objednávke, a to za účelom plnenia práv a povinností vyplývajúcich z tejto zmluvy, ktorá je tiež právnym základom spracovania údajov pre daný účel spracúvania. Kupujúci berie na vedomie, že bez dobrovoľného poskytnutia týchto údajov by uzavretie a plnenie zmluvy nebolo možné.
3. V prípade registrácie v e-shope dochádza k spracúvaniu prihlasovacích a kontaktných údajov kupujúceho, a to za účelom vytvorenia užívateľského účtu a poskytovania vyššie uvedených služieb spojených s registráciou na základe súhlasu kupujúceho, ktorý je tiež právnym základom spracovania údajov pre daný účel spracúvania. Kupujúci berie na vedomie, že bez dobrovoľného poskytnutia týchto údajov a udelenia súhlasu by zriadenie užívateľského účtu a poskytovanie služieb spojených s registráciou nebolo možné.
4. Osobné údaje pre účely zmluvy budú spracované po dobu trvania zákonom stanovených povinností Predávajúceho vyplývajúcich zo všeobecne záväzných právnych predpisov, najmä z Občianskeho zákonníka, Zákona o ochrane spotrebiteľa, Zákona o archívoch a registratúrach, Zákona o účtovníctve a zákona o DPH, t.j. minimálne po dobu 10 rokov. Osobné údaje pre účely registrácie v e-shope budú spracované po dobu trvania záujmu Kupujúceho o využívanie užívateľského účtu a služieb spojených s registráciou v e-shope.
5. Spracovaním osobných údajov Kupujúceho môže byť poverený poskytovateľ e-shopového riešenia pri zaistení riadnej prevádzky e-shopu a správca CRM systému Predávajúceho (napr. nezávislí programátori), poskytovateľ účtovných služieb pri zaúčtovaní daňových dokladov Predávajúceho alebo poskytovateľ doručovacích služieb pri doručení objednaného tovaru. Pri spracovaní osobných údajov kupujúceho nebude dochádzať k automatizovanému rozhodovaniu ani k profilovaniu, pričom Predávajúci nemá v úmysle poskytnúť osobné údaje do tretej krajiny, medzinárodnej organizácii ani 3. osobám, s výnimkou sprostredkovateľa. Kupujúci má predovšetkým právo požadovať od Predávajúceho prístup k svojim osobným údajom, ich opravu alebo vymazanie, prípadne obmedzenie spracovania, právo odvolať svoj súhlas so spracovaním osobných údajov v súvislosti s registráciou v e-shope, právo namietať proti spracovaniu, ako aj právo podať sťažnosť k Úradu na ochranu osobných údajov. Možnosť nákupu tovar v e-shope a možnosť registrácie v e-shope nie sú primárne určené pre kupujúcich mladších ako 16 rokov.
Článok XV
Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
1. Alternatívnym riešením sporu je postup subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa § 2 ods. 1 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako „Zákon o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov“ v príslušnom gramatickom tvare), ktorého cieľom je dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi stranami sporu.
2. Stranami sporu sú spotrebiteľ, ktorý podal návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu, a obchodník, proti ktorému návrh smeruje.
3. Subjektom alternatívneho riešenia sporov je orgán alternatívneho riešenia sporov a oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname podľa § 5 ods. 2 Zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.
4. Orgánmi alternatívneho riešenia sporov sú:
a) Úrad pre reguláciu sieťových odvetví pre spory vyplývajúce zo zmlúv o pripojení do distribučnej sústavy, zmlúv o pripojení do distribučnej siete, zmlúv o združenej dodávke elektriny, zmlúv o združenej dodávke plynu, zmlúv o dodávke a odbere tepla, zmlúv o dodávke pitnej vody a zmlúv o odvádzaní odpadovej vody uzatvorených so subjektom vykonávajúcim regulovanú činnosť podľa osobitného predpisu,
b) Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb pre spory vyplývajúce zo zmlúv o poskytovaní verejne dostupných služieb, ktoré sa týkajú kvality a ceny služieb, a zo zmlúv o poskytovaní poštových služieb, ktoré sa týkajú poštových služieb a poštového platobného styku,
c) Slovenská obchodná inšpekcia pre spory neuvedené v písmenách a) a b) okrem sporov
vyplývajúcich zo zmlúv o poskytovaní finančných služieb.
5. V zmysle § 11 Zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov spotrebiteľ má právo podať obchodníkovi žiadosť o nápravu, ak medzi spotrebiteľom a obchodníkom vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa spotrebiteľ domnieva, že obchodník porušil iné práva spotrebiteľa. Obchodník informuje spotrebiteľa na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov, ak obchodník odpovedal zamietavo na žiadosť podľa § 11 ods. 1 Zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov. Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „návrh“) subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak obchodník na žiadosť podľa § 11 ods. 1 Zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.
6. Návrh podáva spotrebiteľ príslušnému subjektu alternatívneho riešenia sporov. Príslušným subjektom je Slovenská obchodná inšpekcia, ktorú je možné za uvedeným účelom kontaktovať na adrese Ústredný inšpektorát SOI, Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov, Bajkalská 21/A, p. p. 29, 827 99 Bratislava 27 alebo elektronicky na ars@soi.sk alebo adr@soi.sk alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárska Slovenskej republiky ( zoznam oprávnených subjektov je dostupný na stránke https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1 ), pričom Kupujúci/Spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. Kupujúci/Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/ .
7. Návrh v zmysle § 12 ods. 3 Zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov musí obsahovať:
a) meno a priezvisko spotrebiteľa, adresu na doručovanie, elektronickú adresu a telefonický kontakt, ak ich má,
b) presné označenie obchodníka,
c) úplný a zrozumiteľný opis rozhodujúcich skutočností,
d) označenie, čoho sa spotrebiteľ domáha,
e) dátum, kedy sa spotrebiteľ obrátil na obchodníka so žiadosťou o nápravu a informáciu, že pokus o vyriešenie sporu priamo s obchodníkom bol bezvýsledný,
f) vyhlásenie o tom, že vo veci nebol zaslaný rovnaký návrh inému subjektu alternatívneho riešenia sporov, nerozhodol vo veci súd alebo rozhodcovský súd, vo veci nebola uzavretá dohoda o mediácii ani nebolo vo veci ukončené alternatívne riešenie sporu spôsobom podľa § 20 ods. 1 písm. a) až e) alebo písm. g) Zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.
8. K návrhu v zmysle § 12 ods. 4 Zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov spotrebiteľ priloží doklady súvisiace s predmetom sporu, ktoré preukazujú skutočnosti uvedené v návrhu. Ak ide o spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady, spotrebiteľ môže už v návrhu uviesť svoj súhlas so zabezpečením vyjadrenia odborne spôsobilej osoby podľa § 15 ods. 7 Zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.
9. Návrh v zmysle § 12 ods. 5 Zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov možno podať v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice, ak pravidlá alternatívneho riešenia sporov subjektu alternatívneho riešenia sporov neustanovujú inak. Na podanie návrhu môže spotrebiteľ využiť formulár, ktorého vzor je dostupný na webovom sídle ministerstva a každého subjektu alternatívneho riešenia sporov.
10. Alternatívne riešenie sporu v zmysle § 14 ods. 1 Zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov sa začína dňom doručenia úplného návrhu podľa § 12 Zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak nedošlo k odmietnutiu návrhu podľa § 13 ods. 2 alebo ods. 5 Zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov.
11. Subjekt alternatívneho riešenia sporov písomne oznámi stranám sporu začatie alternatívneho riešenia sporu a zároveň obchodníkovi doručí návrh spolu s priloženými dokladmi a výzvou, aby sa vyjadril ku skutočnostiam uvedeným v návrhu v lehote podľa § 15 ods. 2 Zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov bezodkladne po úhrade poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu spotrebiteľom, ak subjekt alternatívneho riešenia sporov účtuje poplatok spotrebiteľovi, alebo po posúdení dôvodov na odmietnutie návrhu.
12. Subjekt alternatívneho riešenia sporov ukončí alternatívne riešenie sporu do 90 dní odo dňa jeho začatia. V osobitne zložitých prípadoch môže subjekt alternatívneho riešenia sporov lehotu podľa prvej vety predĺžiť o 30 dní, a to aj opakovane. Subjekt alternatívneho riešenia sporov je povinný o každom predĺžení lehoty podľa druhej vety bezodkladne informovať strany sporu spolu s uvedením dôvodu predĺženia lehoty. Lehota podľa prvej a druhej vety neplynie počas prerušenia alternatívneho riešenia sporu.
13. Alternatívne riešenie sporu orgánmi alternatívneho riešenia sporov je bezodplatné.
14. Oprávnená právnická osoba môže vo svojich pravidlách alternatívneho riešenia sporov stanoviť, že je oprávnená požadovať od spotrebiteľa poplatok za začatie alternatívneho riešenia sporu v sume, ktorú zverejní na svojom webovom sídle. Poplatok podľa prvej vety nesmie presiahnuť sumu päť eur vrátane dane z pridanej hodnoty.
15. Iné platby, ako je poplatok za začatie alternatívneho riešenia sporu podľa § 22 ods. 2 Zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a úhradu podľa § 10 ods. 4 Zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, nesmie subjekt alternatívneho riešenia sporov vyžadovať.
16. Náklady spojené s alternatívnym riešením sporu okrem nákladov podľa § 15 ods. 9 Zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov znáša každá zo strán sporu samostatne bez možnosti ich náhrady.
Článok XVI
Záverečné ustanovenia
1. Predávajúci má právo kedykoľvek meniť a/alebo doplniť tieto VOP. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto VOP je splnená umiestnením na internetovej stránke e-shopu levinfelin.sk.
2. Kupujúci prehlasuje, že sa pred vyplnením objednávky oboznámil s týmito VOP, a že s nimi súhlasí.
3. Prípadné spory vzniknuté pri plnení Kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou budú zmluvné strany riešiť predovšetkým dohodou. V prípade, že dohoda nebude možná, sú na riešenie sporov príslušné súdy Slovenskej republiky.
4. Obchodník nie je vo vzťahu ku Spotrebiteľovi viazaný žiadnymi kódexmi správania.
5. Na vzťahy neupravené týmito VOP sa vzťahujú platné právne predpisy Slovenskej republiky, predovšetkým príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Obchodného zákonníka, Zákona o ochrane spotrebiteľa.
6. Pokiaľ nie je v písomnej dohode medzi Predávajúcim a Kupujúcim alebo zákonom stanovené inak, uplatnia sa na všetky vzťahy medzi Predávajúcim a Kupujúcim tieto VOP. Zmluvné strany sa uzavretím Zmluvy v súlade s ust. článku 6 ods. 2 nariadenia č. 593/2008/ES dohodli, že otázky neupravené týmito VOP sa riadia zákonmi a ďalšími všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky (ďalej spoločne len „Rozhodné právo“). V prípade, že Kupujúci je Spotrebiteľom a niektoré z jeho práv a povinností v zmysle týchto VOP a Rozhodného práva sú právnym poriadkom krajiny, v ktorej má svoj domicil, upravené odlišne, použije sa právna úprava, ktorá je pre Kupujúceho priaznivejšia.
7. Všetky práva k webovým stránkam Predávajúceho, predovšetkým autorské práva k obsahu, vrátane rozvrhnutia stránky, fotiek, filmov, grafiky, ochranných známok, loga a ďalšieho obsahu a prvkov, prináleží Predávajúcemu. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať webové stránky alebo ich časť bez súhlasu Predávajúceho.
8. Pri nákupe tovaru na levinfelin.sk sa predpokladá zo strany Kupujúceho znalosť technických možností Internetu a prijatie technológiou podmienených možných problémov.
9. Predávajúci nezodpovedá za škody spôsobené chybným pripojením na levinfelin.sk. Ochrana počítača, prípadne údajov nachádzajúcich sa v počítači zaťažuje Kupujúceho.
10. Predávajúci upozorňuje, že informácie uvedené na levinfelin.sk môžu byť aktualizované bez predchádzajúceho upozornenia.
11. Predávajúci nenesie voči inej strane zodpovednosť za priame, nepriame alebo mimoriadne škody, spôsobené použitím informácií z levinfelin.sk.
12. Predávajúci môže kedykoľvek bez predchádzajúceho upozornenia zmeniť tovary uvedené na levinfelin.sk.
13. Tieto VOP nadobúdajú účinnosť voči Kupujúcemu uzavretím Kúpnej zmluvy.
14. Prílohou VOP je vzorový Formulár pre odstúpenie od Kúpnej zmluvy a Reklamačný formulár.
V Chorvátskom Grobe dňa 10.04.2025
Prihlás sa na odber nášho newslettera a neujde ti žiadna novinka ani akcia!